Wytyczne rządowe dla salonów w SALONER.pl

Ministerstwo rozwoju na swoich stronach umieściła oficjalne wytyczne jak powinna wyglądać organizacja pracy w salonach fryzjerskich i kosmetycznych. W tym artykule opiszemy jak system SALONER może pomóc Wam w zastosowaniu się do wyżej wymienionych reguł.

1. Klient zostaje poinformowany o tym, że nie może przyjść na umówioną wizytę, jeśli występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną, jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny, zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie, w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.

W tym celu możesz włączyć SMSy wysyłane zaraz po dodaniu wizyty. W momencie kiedy wizyta zostanie umówiona klient otrzyma SMSa potwierdzającego, że wizyta została dodana oraz o obowiązkowym komunikacie kiedy nie może przyjść do salonu.

W celu włączenia przypomnień SMSowych wejdź w USTAWIENIA – PRZYPOMNIENIA SMS – Wyślij sms z potwierdzeniem umówienia wizyty
a następnie wklej taką formułę.

Potwierdzamy umowienie wizyty {data} o godz. {czas}. Jesli masz objawy choroby zakaznej, w ciagu tygodnia mialas kontakt z osoba potencjanie chora, jestes lub mieszkasz z kims na kwarantannie to prosimy o odwolanie wizyty. Prosimy na wizyte zabrac maseczke oraz rekawiczki. Pozdrawiamy {nazwaSalonu} tel XXXXXXXX

lub jeśli sam zaopatrzysz klientów w maseczki i rękawiczki

Potwierdzamy umowienie wizyty {data} o godz. {czas}. Jesli masz objawy choroby zakaznej, w ciagu tygodnia mialas kontakt z osoba potencjanie chora, jestes lub mieszkasz z kims na kwarantannie to prosimy o odwolanie wizyty. Pozdrawiamy {nazwaSalonu} tel XXXXXXXXX

SMS po umówieniu wizyty

UWAGA! Koszt takiej wiadomości to 20 groszy netto (wysyłane są podwójne SMSy, koszt 1 SMSa w Saloner to 10 groszy netto)

Drugim rozwiązaniem jest ustalenie własnej treści SMSa przypominającego, który wysyłany jest dzień przed wizytą. Taki sms oprócz przypomnienia może zawierać wyżej wymienione informacje. W tym celu możesz włączyć SMSy z własną treścią – wejdź w USTAWIENIA – PRZYPOMNIENIA SMS – WŁASNA TREŚĆ SMS a następnie wklej taką formułę.

{Tytul} {imieWolacz} zapraszamy na wizyte {data} o {czas} do {nazwaSalonu}. Jesli masz objawy choroby zakaznej, w ciagu tygodnia mialas kontakt z osoba potencjanie chora, jestes lub mieszkasz z kims na kwarantannie to prosimy o odwolanie wizyty. Tel XXXXXXXXX

lub

{Tytul} {imieWolacz} zapraszamy na wizyte {data} o {czas} do {nazwaSalonu}. Jesli masz objawy choroby zakaznej, w ciagu tygodnia mialas kontakt z osoba potencjanie chora, jestes lub mieszkasz z kims na kwarantannie to prosimy o odwolanie wizyty. Prosimy na wizyte zabrac maseczke oraz rekawiczki. Tel XXXXXXXXX

UWAGA! Koszt takiej wiadomości to 20 groszy netto (wysyłane są podwójne SMSy, koszt 1 SMSa w Saloner to 10 groszy netto)

Podobną klauzulę informacyjną mogą Państwo umieścić w rezerwacjach internetowych, które będa widoczne w ostatnim kroku rezerwacji

Rezerwacje

2. Przyjmowanie klientów następuje wyłącznie po wcześniejszym umówieniu za pomocą środków zdalnych. Poczekalnie są wyłączone z użytku.
Oznacza to, że nie ma możliwości by klient przyszedł z ulicy i umówił wizytę lub oczekiwał w poczekalni. Zachęcamy salony do włączenia rezerwacji online, które są dostępne w naszym systemie zupełnie za darmo. W przypadku tradycyjnego umawiania się przez telefon bardzo pomocny okaże się moduł – identyfikacji klienta dzwoniącego która znacząco skraca czas rozmowy z klientem przez telefon i ułatwia umówienie w kalendarzu. Wszystkie dane klienta w momencie kiedy do nas dzwoni automatycznie uzupełniają się w kalendarzu, nie musimy prosić klienta o podanie imienia, nazwiska czy numeru telefonu.

W celu włączenia rezerwacji online wejdź w USTAWIENIA – REZERWACJE ONLINE
W celu włączenia modułu – identyfikacji klienta skontaktuj się z biurem obsługi klienta pod numerem +48 576 109 993. Obecnie do 30 czerwca moduł jest zupełnie za darmo.

Identyfikacja klienta

3. W dniu poprzedzającym planowaną wizytę personel kontaktuje się z klientem w celu potwierdzenia wizyty.
W tym celu wystarczy włączyć SMSy przypominające o wizycie, które u nas w systemie są zupełnie za darmo.

W celu włączenia przypomnień SMSowych po przerwie wejdź w USTAWIENIA – PRZYPOMNIENIA SMS

4. Salony, które nie pracują w systemie planowanych wizyt, są zobowiązane do przeprowadzenia wszystkich opisanych poniżej czynności przy pierwszym kontakcie z klientem. Jednocześnie wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, zaleca się przejście do systemu pracy planowanej i wcześniejszego umawiania wizyt.

Staraj się prowadzić rzetelnie zapisy na swoje wizyty uwzględniając dane identyfikujące klienta. W przypadku osoby zarażonej łatwiej będzie ustalić z kim potencjalnie miała ona kontakt w danym dniu. Ułatwi to pracę sanepidowi w ustaleniu osób potencjalnie zakażonych.

Źródła: https://www.gov.pl/web/rozwoj/salony-fryzjerskie oraz https://www.gov.pl/web/rozwoj/salony-kosmetyczne