Kim jestem?
Nazywam się Zuzanna Nita. Z zawodu i powołania jestem psycholożką, diagnostką oraz terapeutką. Psychologia to nie tylko moja profesja, ale przede wszystkim głęboka pasja – naturalna droga, którą wybrałam, by towarzyszyć innym w odkrywaniu siebie, przezwyciężaniu trudności i budowaniu jakościowego życia.
W pracy stawiam na autentyczną, wspierającą relację – opartą na akceptacji, zrozumieniu i uważności. Wierzę, że to właśnie bezpieczna przestrzeń i pełne szacunku spotkanie z drugim człowiekiem stanowią fundament realnej zmiany i rozwoju.
Korzystam z narzędzi różnych podejść terapeutycznych – sięgam po elementy terapii poznawczo-behawioralnej, humanistycznej oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Bliskie jest mi także Porozumienie bez Przemocy (NVC), które opiera się na empatii, rozpoznawaniu emocji i potrzeb oraz budowaniu dialogu opartego na wzajemnym szacunku.
Z kim pracuję?
Prowadzę indywidualną pracę psychologiczną z:
dziećmi od 6. roku życia,
młodzieżą,
osobami dorosłymi.
W centrum mojej praktyki znajduje się osoba i jej unikalne doświadczenie, dlatego szczególną uwagę poświęcam indywidualnym potrzebom, emocjom i sposobowi funkcjonowania każdej osoby, z którą pracuję.
Wspieram osoby, które:
są neuroróżnorodne – m.in. w spektrum autyzmu, z ADHD, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym czy sensorycznym,
doświadczają zaburzeń emocjonalnych i lękowych, np. stanów napięcia, fobii, ataków paniki, huśtawek nastroju,
mierzą się z wyzwaniami związanymi z funkcjonowaniem osobowości, trudnościami w relacjach, niskim poczuciem własnej wartości,
przechodzą przez sytuacje kryzysowe, takie jak: utrata, rozwód, choroba, zmiana życiowa czy wypalenie,
potrzebują wsparcia w procesie adaptacji do nowych okoliczności – np. przeprowadzki, zmiany szkoły lub pracy, narodzin dziecka,
szukają psychologicznego wsparcia w codziennym funkcjonowaniu – w zakresie emocji, relacji, komunikacji czy organizacji życia,
identyfikują się jako osoby LGBTQ+ – oferuję pełną akceptację, zrozumienie i bezpieczną przestrzeń do rozmowy i pracy nad indywidualnymi celami.
Formy wsparcia, które oferuję:
Diagnoza psychologiczna – obejmująca takie obszary jak:
ADHD,
spektrum autyzmu,
cechy osobowości,
poziom inteligencji,
funkcje wykonawcze i poznawcze.
Diagnoza prowadzona jest w sposób rzetelny, przy użyciu standaryzowanych narzędzi oraz w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
Indywidualne wsparcie psychologiczne i poradnictwo – dla osób potrzebujących rozmowy, pomocy w rozwiązaniu trudności emocjonalnych, wsparcia w procesie zmiany lub wzmocnienia w codziennym funkcjonowaniu.
Konsultacje psychoedukacyjne – spotkania, podczas których wspólnie przyglądamy się danej sytuacji, poszerzamy rozumienie trudności oraz omawiamy możliwe strategie działania.
Trening Umiejętności Społecznych (TUS):
dla dzieci i młodzieży – wspierający rozwój komunikacji, współpracy, samoregulacji i rozwiązywania konfliktów,
dla dorosłych – wspomagający budowanie relacji, rozumienie własnych emocji, stawianie granic oraz funkcjonowanie społeczne w codziennym życiu.
Wykształcenie, szkolenia i kursy
Wykształcenie:
Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie – studia magisterskie na kierunku psychologia, specjalność: psychologia kliniczna i psychoterapia
Obecnie: studia podyplomowe z zakresu Porozumienia bez Przemocy (NVC), Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie
Wybrane kursy realizowane w trakcie studiów:
Psychologia temperamentu
E-terapia – wykorzystanie narzędzi informatycznych w terapii psychologicznej
Psychologia kliniczna dziecka
Neuronauka kliniczna
Antropologia ról społecznych – studia gender
Szkolenia i kursy specjalistyczne:
Uniwersytet SWPS
Diagnoza osobowości w praktyce
PsychoMedic.pl – Sieć Klinik Psychologiczno-Psychiatrycznych
Psycholog-diagnosta ADHD – zaawansowany kurs diagnostyczny i terapeutyczny
DIVA-5 w diagnozie ADHD u dorosłych
Interwencja kryzysowa i procedura Niebieskiej Karty
Gdy małoletni pada ofiarą przestępstwa – wytyczne do diagnozy, terapii i pracy z rodzicami
Diagnostyka i terapia zaburzeń związanych z traumą
Standardy ochrony małoletnich i procedura Niebieskiej Karty – wskazówki dla specjalistów
Dziecko lub nastolatek chce odebrać sobie życie – procedury reagowania
Pacjent LGBTQ+ w gabinecie psychologa – zdrowie psychiczne, relacje, terapia
Lęk separacyjny i fobia szkolna – diagnoza, terapia, praca z rodzicami
Depresja – profesjonalna diagnoza i obrazy atypowe
Praca z młodzieżą – wskazówki z Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR)
Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych
Szkolenie kwalifikacyjne do stosowania testu Stanford-Binet 5 (SB5)
Pracownia Testów Psychologicznych PTP
Diagnoza spektrum autyzmu z wykorzystaniem kwestionariusza ASRS
Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
Psychotraumatologia
Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach
Diagnoza i terapia uzależnień
Zaburzenia lękowe u osób dorosłych
Depresja – zrozumieć, by pomóc
Interwencja kryzysowa
Podejście redukcji szkód w pracy z osobami uzależnionymi
PsychoKlinika
Prosto o substancjach psychoaktywnych – jak rozmawiać z młodzieżą
Dlaczego dzieci i młodzież sięgają po używki
Zdobywanie zaufania młodzieży w pracy nad uzależnieniem
Centrum Pomocy Psychologicznej
Wywiad diagnostyczny z pacjentem
Pierwszy kontakt z pacjentem w gabinecie psychologicznym
Uniqskills (Psychologia w praktyce)
ADHD u dorosłych – diagnoza i wsparcie psychologiczne
Studio Psychologiczne
Trener treningu umiejętności społecznych (TUS) dla dzieci i dorosłych
Trener TUS dla osób w spektrum autyzmu
Szkoła Psychoterapii Dialog
Diagnozowanie i różnicowanie zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży – najnowsze wytyczne
Akademia WSB
Nastolatek w kryzysie zdrowia psychicznego – rozpoznawanie i reagowanie
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Skuteczna komunikacja
Doświadczenie zawodowe
Swoją ścieżkę zawodową rozwijam w obszarze psychologii klinicznej, diagnozy i wsparcia terapeutycznego dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Doświadczenie zdobywałam w pracy zarówno z osobami neurotypowymi, jak i neuroróżnorodnymi, w tym z osobami z niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz w spektrum autyzmu.
Poradnia Rehabilitacji Neurologicznej dla Dzieci i Młodzieży
współprowadzenie psychologicznej terapii indywidualnej,
praca z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
wsparcie psychologiczne dla osób w spektrum autyzmu,
działania psychoedukacyjne i wspomagające rozwój emocjonalny, społeczny oraz komunikacyjny,
dostosowywanie form pomocy do indywidualnych możliwości i potrzeb rozwojowych pacjentów.
Poradnia psychologiczna „Spokój w Głowie” (obecnie)
prowadzenie konsultacji psychologicznych i poradnictwa dla dzieci od 6. roku życia, młodzieży i osób dorosłych,
indywidualna praca terapeutyczna, skoncentrowana na trudnościach emocjonalnych, adaptacyjnych, relacyjnych oraz neuroróżnorodności,
prowadzenie diagnozy psychologicznej w zakresie: spektrum autyzmu, ADHD, funkcji poznawczych, osobowości i inteligencji,
realizacja Treningów Umiejętności Społecznych (TUS) – zarówno dla dzieci i młodzieży, jak i dorosłych,
wsparcie osób w kryzysie emocjonalnym, zmagających się z lękiem, depresją, trudnościami tożsamościowymi czy zaburzeniami osobowości,
tworzenie bezpiecznej przestrzeni dla osób LGBTQ+, oparta na empatii, szacunku i akceptacji.
Z jakimi trudnościami można się do mnie zgłosić?
Oferuję pomoc w trudnościach tak jak:
Uzależnienia – oferuję wsparcie osobom uzależnionym od substancji psychoaktywnych (np. alkoholu, narkotyków), jak i uzależnień behawioralnych (np. od internetu, jedzenia, zakupów), pomagając w zrozumieniu mechanizmów uzależnienia i budowaniu zdrowych strategii radzenia sobie.
Zaburzenia neurorozwojowe (ADHD, spektrum autyzmu) – wspieram osoby neuroróżnorodne w codziennym funkcjonowaniu, relacjach, koncentracji i organizacji, oferując diagnozę psychologiczną oraz dostosowane formy wsparcia.
Zaburzenia lękowe (napady paniki, lęk uogólniony, lęk społeczny) – pomagam osobom doświadczającym nadmiernego napięcia, strachu lub paraliżujących myśli, które utrudniają funkcjonowanie w życiu codziennym, społecznym i zawodowym.
Zaburzenia odżywiania (anoreksja, bulimia, ortoreksja, bigoreksja) – oferuję wsparcie osobom zmagającym się z trudną relacją z jedzeniem, obrazem ciała oraz niskim poczuciem wartości związanym z wyglądem.
Zaburzenia depresyjne (obniżony nastrój, brak energii) – pomagam w rozpoznaniu i przepracowaniu objawów takich jak smutek, apatia, brak motywacji czy utrata sensu, wspierając w odbudowie energii życiowej i relacji z samym sobą.
Zaburzenia emocjonalne (napady złości, płacz, nadmierne przeżywanie, wahania nastrojów) – wspieram osoby mające trudności z regulacją emocji, rozumieniem własnych reakcji i ich wpływu na relacje z innymi.
Zaburzenia zachowania (agresja, nieposłuszeństwo, trudności w stosowaniu się do zasad, skłonność do łamania prawa, zachowania opozycyjno-buntownicze) – pracuję z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, pomagając zrozumieć przyczyny takich zachowań i wypracować bardziej konstruktywne sposoby radzenia sobie.
Zaburzenia osobowości – oferuję wsparcie osobom doświadczającym trudności w relacjach, tożsamości i regulacji emocji wynikających ze specyficznych cech osobowości utrudniających codzienne funkcjonowanie.
Samookaleczenia, autoagresja – pomagam osobom, które w sposób świadomy krzywdzą swoje ciało, jako formę regulacji emocji lub wyrażenia cierpienia, wspierając w poszukiwaniu zdrowszych form radzenia sobie.
Trudności w nauce – wspieram dzieci i młodzież z problemami edukacyjnymi, takimi jak brak koncentracji, trudności w zapamiętywaniu, motywacji czy organizacji nauki, oferując również diagnozę funkcji poznawczych.
Trudności wychowawcze – pomagam rodzicom i opiekunom zrozumieć zachowania dziecka, znaleźć skuteczne metody wspierania rozwoju i budować relację opartą na zaufaniu i wzajemnym szacunku.
Trudności w związkach, relacjach partnerskich, małżeństwach – wspieram osoby i pary w poprawie komunikacji, rozwiązywaniu konfliktów, odbudowie bliskości oraz podejmowaniu decyzji w trudnych momentach relacyjnych.
Trudności w relacjach i komunikacji – pomagam osobom, które mają trudność w wyrażaniu emocji, potrzeb, stawianiu granic czy budowaniu satysfakcjonujących relacji z innymi.
Trudności adaptacyjne (zmiana miejsca zamieszkania, narodziny rodzeństwa, choroba) – wspieram osoby w procesie przystosowania się do nowej sytuacji życiowej, której towarzyszy stres, lęk lub poczucie utraty stabilności.
Przemoc rówieśnicza/domowa/mobbing – oferuję wsparcie osobom, które doświadczyły przemocy fizycznej, psychicznej, emocjonalnej lub ekonomicznej, pomagając w odbudowie poczucia bezpieczeństwa i własnej wartości.
Traumy (wypadki, gwałty, napady) – pracuję z osobami po doświadczeniach traumatycznych, wspierając w przepracowaniu trudnych emocji, objawów stresu pourazowego i odbudowie poczucia kontroli.
Niskie poczucie własnej wartości – pomagam w budowaniu pozytywnego obrazu siebie, rozpoznawaniu zasobów i wewnętrznych możliwości, a także rozwijaniu pewności siebie i asertywności.
Metody pracy i nurty terapeutyczne
W swojej pracy psychologicznej korzystam z podejścia integracyjnego – oznacza to, że czerpię z różnych szkół i metod terapeutycznych, łącząc je w sposób elastyczny i dostosowany do indywidualnych potrzeb osoby, z którą pracuję. Kluczowe jest dla mnie, aby forma wsparcia była zgodna zarówno z celem naszych spotkań, jak i z osobowością oraz preferencjami klienta.
Korzystam z podejść terapeutycznych, takich jak:
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) – skupiająca się na identyfikacji i zmianie myśli oraz przekonań, które wpływają na emocje i zachowania. Pomaga w budowaniu konkretnych strategii radzenia sobie z trudnościami i rozwijaniu umiejętności samoregulacji.
Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach (TSR) – ukierunkowana na poszukiwanie zasobów, mocnych stron oraz możliwych rozwiązań, zamiast skupiania się wyłącznie na problemie. Wspiera w budowaniu poczucia sprawczości i osiąganiu wyznaczonych celów.
Elementy terapii humanistycznej – koncentrujące się na autentycznym, pełnym akceptacji kontakcie, który pozwala osobie poczuć się wysłuchaną i bezpieczną. W tym podejściu kluczowe są empatia, bezwarunkowa akceptacja oraz wspieranie osobistego rozwoju i samoświadomości.
Porozumienie bez Przemocy (NVC, Nonviolent Communication) – podejście, które wprowadza do relacji terapeutycznej głęboką uważność na emocje i potrzeby pacjenta. Pomaga w budowaniu komunikacji opartej na empatii, szacunku i autentycznym kontakcie z samym sobą oraz innymi.
W praktyce oznacza to, że:
dostosowuję narzędzia i techniki pracy do aktualnej sytuacji oraz potrzeb osoby,
zachowuję jasność i transparentność co do celów i przebiegu spotkań,
dbam o autentyczność i bezpieczeństwo relacji terapeutycznej,
wspieram osoby zarówno w radzeniu sobie z trudnościami, jak i w rozwijaniu własnego potencjału i zasobów.
Pracuję pod regularną superwizją, co pozwala mi nieustannie się rozwijać, doskonalić umiejętności zawodowe oraz dbać o jakość i etyczny wymiar oferowanego wsparcia psychologicznego.
Języki
Oferuje usługi w języku polskim.
Opinie
„Serdecznie polecam poradnie spokoj w głowie. Moja głowa w końcu staje się spokojniejsza” – Michał
„Witam, bardzo polecam miejsce „spokój w głowie”, bardzo mila atmosfera i ludzie, profesjonalna pomoc psychologiczna” – Nicola
„Bardzo polecam Poradnię Spokój w Głowie dla każdego. Super specjaliści i Panie w recepcji są przecudowne” – Wiktoria
Serdecznie zachęcam do zapoznania się z recenzjami na profilu Poradni „Spokój w Głowie” na Saloner oraz rekomendacjami na Google.
Hobby i zainteresowania
Poza gabinetem chętnie spędzam czas twórczo – rysuję, maluję, wyszywam, a także pochłaniam współczesną literaturę fantastyczną.
Jestem też szczęśliwą opiekunką trzech szynszyli, które codziennie przypominają mi o ważnych dla mnie wartościach: wzajemności, empatii i cierpliwości.
Jak umówić się na wizytę?
Na wizytę do mnie możesz umówić się: telefonicznie, mailowo lub za pomocą kalendarza online.
Wołomin
ul. Miła 3
tel. 501 775 717
email:
[email protected]
kalendarz: rezerwacja wizyt Wołomin