Blog

Przychodzi klient do salonu, a tam go pamiętają

Zarządzanie Salonem

Sytuacja, w której przychodzi stały klient do salonu, a pracownik w ogóle go nie pamięta, nie jest przyjemna. Niestety tego typu wpadki zdarzają się nagminnie. A nie powinny. Nawet jeżeli w salonie panuje duży ruch i pracownicy nie mają możliwości zapamiętania wszystkich ludzi, to  istnieją sposoby, by chociaż sprawiać takie wrażenie. W końcu nie ma nic milszego niż świadomość, że nie jest się jednym z wielu, lecz tym jednym. Nawet jeżeli to tylko pozór.

Jeden gest, a tyle znaczy

– Dzień dobry, w czym mogę Pani/Panu pomóc?

– Dzień dobry, Pani Agnieszko/Panie Adamie, strzyżemy tak jak ostatnio? A może zaproponować coś nowego?

Widzisz różnicę? W pierwszym przypadku podejście do klienta jest takie, jakby przyszła nieznajoma osoba z ulicy. W drugim ta sama osoba została przywitana jak stały klient, o którym się pamięta. Pani Agnieszka lub pan Adam z pewnością poczuli się docenieni i od razu zmienił się ich odbiór obsługi.

Jak to się dzieje, że w jednych miejscach Cię pamiętają, a w innych nie? Czy ma to związek z bardziej kameralnymi lokalami, gdzie tych klientów jest niewielu i rzeczywiście można wszystkich zapamiętać? A co w przypadku dużych salonów, w których codziennie przychodzi kilkadziesiąt lub więcej osób? Przecież ciężko wymagać, aby obsługa pamiętała każdego z osobna.

Odpowiedź jest prosta: może faktycznie pamiętają, ale prawdopodobnie korzystają z Salonera lub innego programu wspomagającego prowadzenie salonu. Saloner, obok wielu funkcji do zarządzania firmą, ma bardzo przydatny moduł panelu klienta.

Jak zapamiętać każdego?

Nie trzeba mieć pamięci idealnej ani nadludzkich możliwości. Wystarczy dysponować systemem Saloner i prowadzić kartotekę klienta, w której znajdują się wszystkie informacje niezbędne do tego, by móc świadczyć spersonalizowaną usługę. Oprócz takich podstawowych informacji jak imię i nazwisko, numer telefonu oraz inne dane identyfikacyjne, obsługa może w kartotece wpisać:

  • Jaka usługa została wykonana,
  • Co i w jaki sposób zostało zrobione, szczegółowy opis,
  • Indywidualne życzenia klienta,
  • Uwagi i ważne rzeczy do zapamiętania.

Przed wizytą wystarczy przypomnieć sobie profil klienta, by móc zasugerować spersonalizowaną usługę. To nie tylko sprawia, że klient czuje się doceniony, ale też skraca czas wykonania usługi. Nie trzeba sobie przypominać, co ostatnio było robione, a klient nie musi po raz kolejny tłumaczyć, jaką chce fryzurę, jak chce mieć pomalowane paznokcie czy jakie zabiegi ostatnio przechodził. Korzyści jest jeszcze więcej.

Niezależnie od tego, czy klient pojawi się w salonie drugi raz, piąty czy dziesiąty, dzięki wcześniejszemu przygotowaniu, obsługa zawsze będzie sprawiała pozytywne wrażenie, a klient będzie czuł się doceniony i zapamiętany.

Mając na względzie przepisy RODO, system jest odpowiednio zabezpieczony, a klient powinien być świadomy tego, że salon zbiera o nim informacje pomagające w personalizacji usługi.

Przypomnienie o wizycie

System Saloner ma też inną bardzo przydatną funkcję powiązaną z kartoteką użytkownika. Może wysyłać automatyczne, spersonalizowane SMS-y z przypomnieniem o wizycie lub z innymi, istotnymi informacjami.