Blog

Jak zwiększyć sprzedaż, bazując na istniejących klientach?

Zarządzanie Salonem

Zbudowanie obszernej bazy klientów to pierwszy krok do rozwoju stabilnego biznesu. Jest to szczególnie istotne w przypadku salonów oraz działalności bazujących na powracających klientach. Gdy takich osób jest wystarczająco dużo, firma ma zapewnione stałe dochody. A jednak system pozostaje delikatny i podatny na załamania. Ponadto w biznesie chodzi przecież o ciągły rozwój i zwiększanie sprzedaż, nieprawdaż?

Nie osiadaj na laurach

Prowadzisz salon fryzjerski lub kosmetyczny, biznes się kręci, codziennie masz jakieś zamówienia i lista stałych klientów pozwala Ci na spokojny sen bez obaw o przyszłość. To świetnie! Jest dobrze, ale zawsze może być lepiej, dlatego nawet jeżeli Twój salon dobrze prosperuje, warto wprowadzić kilka usprawnień, które przy odrobinie zaangażowania znacznie zwiększą sprzedaż.

Jak zmniejszyć liczbę przegapionych wizyt?

Czy zdarzyła Ci się sytuacja, w której umówiony gość nie przyszedł na wizytę? Prawdopodobnie tak, ponieważ zawsze istnieje jakiś procent zapominalskich, osób którym w tym czasie wypadło coś ważnego lub takich, którzy luźno podchodzą do terminów.

Z Salonerem istnieje sposób, by zmniejszyć procent takich osób. Oferowany przez nas system zarządzania salonem on-line daje do dyspozycji kilka modułów ułatwiających umawianie wizyt.

O tym, dlaczego warto korzystać z Salonera pisaliśmy już wcześniej, wspominaliśmy też o korzyściach prowadzenia kartoteki klienta. Nasz system udostępnia również możliwość SMS-owego przypomnienia o wizytach, a także obsługę kampanii SMS.

SMS z przypomnieniem o wizycie – to działa!

Łatwe tworzenie kampanii SMS, które pozwalają na budowanie więzi z klientem. W ten sposób możesz przesyłać informacje o promocjach, specjalnych wydarzeniach i wiele innych spersonalizowanych wiadomości!

Ludzie mają tendencję do zapominania o terminach, nawet jeżeli taką informację otrzymają skrzętnie zapisaną na karteczce. Z pewnością wielu właścicieli salonów spotkało się z sytuacją, w której umówiony klient nie przyszedł na wizytę, gdyż zwyczajnie o niej zapomniał.

Automatyczny system wysyłki SMS zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia takiej sytuacji. W ustalonym terminie klient otrzyma przypominajkę o zbliżającej się dacie wizyty, dzięki czemu z dużym prawdopodobieństwem zjawi się o umówionej godzinie.

System przypomnień to jednak tylko jedna z możliwości. Dużo ciekawszą metodą zwiększania sprzedaży są kampanie SMS informujące o promocjach, zniżkach, wolnych terminach lub specjalnych okazjach. Rozwiązanie sprawi, że klienci będą na bieżąco z promocjami i akcjami organizowanymi przez salon, a to zwiększa prawdopodobieństwo, że umówią się na wizytę, nawet jeżeli wcześniej jej nie planowali.

Ważne!

Pamiętaj, by realizując kampanię SMS lub e-mail, zgodnie z obowiązującymi przepisami mieć zgodę klienta na przesyłanie tego typu informacji handlowych. To bardzo ważne! System Saloner wspomaga przetwarzanie zgód marketingowych oraz danych osobowych zgodnie RODO oraz innymi przepisami prawa.

System umożliwia automatyczną wysyłkę SMS:

  • zawierających odmienione imię klientki/klienta,
  • w ustalonych godzinach i terminie np. 1 dzień przed wizytą,
  • wiadomości z oceną obsługi,
  • wiadomości z dowolną ustaloną treścią,
  • informacji marketingowych, przypomnień o promocjach,
  • wiadomości do określonej grupy odbiorców.

Taki mały zabieg może znacząco podnieść sprzedaż bez konieczności pozyskiwania nowych klientów. Dopieszczając stałych gości promocjami i akcjami tematycznymi, oraz przypominając im o wizytach, sprawisz że salonowy grafik szybko się zapełni.

Pamiętaj, że warto dbać o już raz pozyskanego klienta! Powracanie z komunikatami reklamowymi do osób, które już korzystały z Twoich usług jest znacznie tańsze aniżeli pozyskanie nowego klienta. Wraz z naszym systemem dbanie o klientów jest jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze.